27 Ocak 2015

Giyin(me)me

Bu günlerde her işimi ben yaparım, hatta senin yaptıklarını da yapabilirim edasıyla evin içinde salınan oğlum o yapabildiklerinden birini yapmamayı tercih ediyor. Üzerini yeni giydirmişken bir dakika arkamı dönmem ile kıyafetsiz buluyorum oğlumu. Kendisinin üzerini giyinebilmesi maharetini tersi bir amaçla kullanancağı hiç aklıma gelmezdi sanırım.
"Oğlum üşürsün lütfen elbiselerini giyin" ricalarıma "üşümüyorum" ile başlayan ve "giyinmek istemiyorum"la sonuçlanan bir diyalog noktayı koyuyor. Ne yapacağımı bilmez bir halde tuvalet terbiyesine eşlik eden bu yeni yetme davranışını anlamaya çalışmam ile kış mevsimi ortasında olmamızdan kaynaklanan annelik telaşeleri yarışıyor.  Nadiren de olsa telaşeler galip gelip hoş olmayan ortamlar yaratsa da ben genelde sakin ve izleyici oluyorum, olmaya çalışıyorum. Zira soğuk algınlığı kaygısının yanı sıra etrafın kirlenmesi korkusu da var o telaşelere bir kapı açıldığında içeri dahil olacaklar arasında. Sükunet en iyisi koruması zor olsa da.. Mesela dün akşam babaannesinden dönerken ayakkabı giymeyi reddetti, hiç ısrar etmedim. Öncesinde okuduğum bir yazıda geçiyordu, çok tehlikeli olmayan tecrübeleri yaşamasına izin vermenin hem bu süreci daha sağlıklı geçirmeye hem de olması gerekeni kendisi keşfetmeye ve ikna olmaya faydası olduğu. Gerçekten de önce bina kapısından çıktığında ayaklarının üşüdüğünü söyledi. Ayakkabısız üşümesinin normal olduğunu isterse ayakkabılarını giydirebileceğimi söyledim, reddetti. Arabaya kadar çorapla yürüdü yağmurlu ve hayli serin bir havada. Yolda sızlandı tabii ve arabaya biner binmez çoraplarını değiştirip ayakkabılarını giydirmeme izin verdi ve hatta çok mutlu oldu.  


Ne yapılabilir, nedir bu davranışın kaynağı diye interneti şöyle bir karışıtırınca kısa ama pek veciz bir yazı buldum. Buldukça başka güzel bilgi veren yazıları da ekleyeceğim buraya.. Malum internet güzel bir bilgi kaynağı olmakla beraber faydadan âri yazılarla dolu.

Umarım 3. haftasında olduğumuz tuvalet terbiyesi ile ona eşlik eden bu kıyafetsiz durma merakı bir an önce ve kazasız belasız sona erer...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder