23 Temmuz 2020

Keloğlan Müslüman Değil mi?

Keloğlan: Elmas Yüzük - Hasan Aycın
Hasan Aycın'ın kaleme aldığı Elmas Yüzük isimli Keloğlan masalını bilir misiniz?
Geçenlerde çocuklara okurken "Ezan-ı Muhammedîler okundu.. " cümlesine geldiğimde 8 yaşındaki oğlum:
" Anne, Keloğlan Müslüman değil mi? Niçin hiç bir Keloğlan filminde besmele çekilmiyor, elhamdulillah denilmiyor veya ezan okunmuyor?
Gerçi bu gibi sözlerin geçtiği filimler ya büyükler için oluyor ya da kardeşlerim gibi küçükler için. Bizim yaşımıza uygun filimlerde pek olmuyor." dedi.
Önce anlamakta zorluk çektim. Birkaç soru ile doğru anladığımdan emin olmak istedim. Sonra İslam Kültüründen izler taşıyan filimlerin genelinden bahsediyor olduğunu fark ettim. Atmosferdeki İslamî havayı farkediyor ama karakterlerden beklediği Müslüman reflekslerini bir türlü göremiyordu. Sancısı bundandı.
Aynı sancıyı daha önce " Niçin ramazandan sadece din öğretmenleri ve imamlar bahsediyor sadece?" sorusu ile dile getirmişti. "Ramazan tüm Müslümanların bahsedeceği bir şey değil mi?"
Oğlum Türkiye'nin güzide şehri İstanbul'un evliyası ile meşhur muhitinde yaşarken bu soruları soruyor.
Vah bana! Vahlar bana!
Keloğlan | TRT Çocuk Wikia | Fandom

"Çok güzel gözlemlemiş ve güzel tespitlerde bulunmuşsun oğlum" dedim zar zor boğazıma oturan kocaman yumru eşliğinde. Kendisin için 7 yaşı münasebetiyle hazırladığım müzik listesinin ya klasik ilahiler ya yabancı şarkılardan oluştuğunu fark ettiğinde duyacağım soruları merakla bekliyorum.

Not: Yazıyı kaleme aldığım gün tüm ömrünü İslâm'ın gençliğe aktarımına adamış Asım Gültekin'in bir kalp krizi sonucu vefatını öğrendim. Allah rahmet eylesin. Onu Muhammediye okutma gayretleriyle hatırlayacağım. Bayrağı taşıma gayretinde olacağım.

2 yorum:

  1. Vefat haberinden sonra Asım Gültekinin hic bir kitabını okumamış olduğumu farkettim ben de, Mekânı cennet olsun.

    Maasallah oglunuza, Çocuğunuzun sorusu ise çok yerinde bir gözlem sonucu doğmuş. Benzer durumda ben de şikayetçiyim. Islam bizim ailede yasanan bir din, hayatin her aninda var ama dediginiz gibi medya bu konuda islami unsurlara bilinçli karartma uyguluyor. Hasan aycın ki bu anlamda hassasiyeti olan bir yazar, çizer eminim bu durumu kendisine iletseniz yapıcı bir şekilde karşılık verecektir. Saygılarımla

    YanıtlaSil
  2. Maalesef dini motifleri tasarımın bir parçası yapmaktan çoktan çıkardık yeri bir türlü dolmuyor ne şarkıda ne filimde ne da başka bir şeyde.
    Bir konuda yanlış anlamaya mahal vermek istemem. Hasan Aycın'ın kitabında ezan geçince bu konuyu konuşuyor olduk. Oğlum izlediği filmlerden bahsediyordu. Kitapta tam da olması gereken gibi ezanı duyunca diğer yerlerde olmamasını yadırgadığını ifade etmiş oldu.
    Çok teşekkür ederim yorumunuza. Allah hepimizin evlatlarını muhafaza buyursun, güzel günler ve güzel insanlarla buluştursun.

    YanıtlaSil