14 Temmuz 2018

Ev Yapımı Güneş Kremi

Balmumu ve kakao yağı karışımı ile kendi yaptığım güneş kremi yirmi yıldır yazları güneş yanığından korunmak için kullandığım tek koruyucu oldu. Çocuklar vesilesiyle bu karışımı bir iki yağ ilavesi ile zenginleştirdim. Karışım bu yeni içerikle çocukların hassas ciltlerini güneş yanığından korumada da başarılı oldu.

Buyurun beş yıldır çocuklar için kullandığım yeni güneş kreminin içeriği ve kendi uyguladığım tarifi:
  • 3 yemek kaşığı bal mumu
  • 1/2 bardak hindistan cevizi yağı
  • 4 yemek kaşığı kakao yağı
  • 2 yemek kaşığı karite/ shea yağı
  • 4 yemek kaşığı çinko (bebekler için)

Bal mumu, kakao yağı ve hindistan cevizi yağını ister güneşte bekletme yoluyla ister benmari usulüyle eritip birbirine yedirerek karıştırıyorum.  Kremi muhafaza etmek isteyebileceğim birkutuya aktarıyor ağzını sıkıca kapatıyorum. Taşıması, uygulama aparatı ve sıcağa duyarlılığı nedeniyle boş bir plastik saç kremi şişesini kullanıyorum kutu olarak. Bu güneş kremi zaman geçtikçe sertleşiyor, güneşe bırakıldığında ise eriyor. Uzun süre kalacaksa buzdolabında saklamayı tercih ediyorum.

Karite yağı çok faydalı olmakla birlikte çok pahalı bulduğum bir yağ olduğundan sadece çocukların kremine onlar bebekken ekledim. Çinkonun da koruyuculuğu yüksek olduğundan bebek cildi için gayet uygun. Ben bebek pişikleri için kullanılan çinko kremden kullandım. sürüldükten sonra biraz beyaz bir kalıntı bırakabiliyor bebeklerin cildinin üzerinde ama geçiyor sonra.

Çocuklar iki yaşını geçtikten sonra onlar için ayrı çinko ve karite yağlı karışım kullanmayı bıraktım. Tüm aile güneş kremi olarak bal mumu, kakao yağı ve hindistan cevizi karışımını kullanıyoruz. Yağlar yoğun olduğundan korunma için çok az miktar güneş kremi yeterli oluyor.

Bu üçlü karışım cildin güneş kaynaklı kızarmasına veya bronzlaşmasına mani olmuyor ama cildi acıtan bir yanık, soyulma veya su toplama olmasını engelliyor. Ayrıca bu karışımı ufak yaralanmalarda, cilt çatlaklarında, sıcak ve soğuğa karşı nemlendirici olarak kullanmak mümkün. Hatta dudak nemlendiricisi olarak bile kullanabilirsiniz.
Hassas bir cildiniz varsa bir cildiye uzmanına danışmadan kullanmamanızı öneririm.

http://blog.lexienaturals.com/2012/07/homemade-natural-sunscreen.htmlsitesinde yazıldığına göre yukarıdaki içeriklerin tamamı karışıtırılarakyapıldığında bu güneş kremi 30 faktoriyellik bir cilt koruması sağlıyor.Sayfayı ayrıca fotoğraflı tarif için de ziyaret edebilirsiniz.

Keyifli bir yaz dileğimle













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder