08 Mart 2016

Bu Alem Benim Okulum: Coğrafyaya Giriş

Bu günlerde hava değişimleri ilgisini çekiyor Kızılkayazade Aram Efendinin... Dün rüzgarın oluşumunu sordu, Anne rüzgar nerden gelir, diye sorarak. Ben de eski hızlı coğrafyacı gezgin hatırlamayıverdim mi birden. Google hazretleri sağolsun...


Oğlum şimdi hatırlayamadım ama gel birlikte öğrenelim internetten, dedim hani şu evladıyla çok nitelikli ilişkileri olan anneler gibi. Bunu ilk defa yaptım, pek de uyum sağlayamadım bu ifadeye. Bakalım görelim Mevla neyler...

Google resimlerden anlattım soğuyan havanın (bulutları bildiği için bulutun dedim) ağırlaştığını yere basınç yapıp sıcağa doğru ilerlediğini ve bu harketi bizim rüzgar olarak hissettiğimizi... Keyifle dinledi izledi. Hımmm anladım, dedi. Aklında bir yerlere kaydoldu, eminim. 


Bu gün de baharın nerden geldiğini sormaz mı? Dünya'yı Güneş sistemini anlaması için uygun yaş olduğundan emin değilim. Kendisinin de çok hazır olduğunu zannetmiyorum. Gerçi seyehatlerimiz vesilesiyle mesafeleri gündüz gece farkını duydu ama bilemedim. Dünyanın hareketlerinden dedim ve bıraktım hımm öyle mi dedi devamını sormadı ben de anlatmadım. Doğrusunun da bu olduğunu düşünüyorum, merak ettiği kadar anlatmak.

Taşınmak için eşyaları paketleyip koli yapmakla meşgul olmasam merakını celbedecek faaliyet dökümanları çoktan hazırdı elimde; ancak ev dağ gibiyken ben yorgun ve isteksizken yapmak istemedim.  Bir taşınalım yeniden merak etmesini bekleyeceğim. Belki bir vesile merakını uyandırırım da. Coğrafya hep okumasını araştırmasını sevdiğim bir alan olmuştur zira.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder