31 Ekim 2016

Bu Alem Benim Memleket: Elif Ba III


Bir yakınımıza kahvaltıya davetliydik bu gün. Yolda otobüste Aram "Aklıma ne geldi biliyor musun
anne?" dedi gülerek sevimli sevimli. "Ne oğlum?" dedim.
Hani thü'bân vardı ya o aklıma geldi." dedi. Elif ba'da öğrendiği dördüncü harfin kelime örneği, yılan. Öyle mutlu oldum ki... Yanıma gelmişti pencereden dışarıyı seyretmek için. Başımı kulağına eğip harfleri ve kelimelerini hatırlattım tek tek. Çok sevindi.
Sonra eve geldiğimizde meyveli sütünün pipeti ile şekiller yapıp bana sormaya başladı "Tahmin et bakalım bu ne anne?" Bir kaç tanesini öğrendiği alfabe harflerine benzettim. diğerleri geometrik şekillerdi.
En son gece yatarken yanına vardığımda onu harflerin kelimelerini sayarken yakaladım. Bir bir kelimeleri tekrar ediyordu. Bir defa da orada kulağına eğildim ve harfleri ve kelimelerini usulca fısıldadım kulağına. Çok mutlu oldu.Ben dahi öyle ... Gayet ilgili bir şekilde kendi kendisine saydı durdu harfleri. Yakında diğer kitaplarının da nasıl okunduğunu merak edip bana Türkçe okumayı da öğret diyebilir. Görelim Mevlam neyler neylerse güzel eyler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder