25 Kasım 2015

Okul Her Yerdir

Oğlumla doğal organik ürünler satan bir dükkanın kasasında aldıklarımızın ücretini öderken dükkan sahibi oğluma okula gidip gitmediğini sordu. O da 'Evet, gidiyorum' diye cevap verdi. Dükkan sahibi hanım 'Öyle mi?' diye sorunca ' Ama kütüphane de okul ki parklar da her yer okul!' diye cevap verdi oğlum. Dükkan sahibi hanım pek bir  şey anlamadı önce sonra okulun kütüphanesine gittiğini düşünüp oğlumla muhabbeti o yönde ilerletirken benim ayaklarım mutluluktan yerden kesiliyordu.


Bir hayli zamandır okula gitme isteğiyle yanıp tutuşuyor oğlum.  Çok çeşitli şekillerde bize bunu dile getirirken kendisine soran herkese okula gittiğini söylüyor. Ben ise aynı iştiyakla okula mümkün olduğunca geç başlatmayı planlıyor ve bunu temellendirme gayreti içerisinde araştırmalar yapıyorum. Bu konuda başka yazılarım olacak nasipse.  Bir gün yine 'anne ben okula gitmek istiyorum' deyince miniğim ' bak oğlum okul öyle gidilen bir yer değildir sadece mesela bu yürüdüğümüz sokak, gittiğimiz park ve hatta evde okuduğumuz dergi kitaplar ve yaptığımız etkinikler hepsi okuldur. Öğrenmene katkıda bulunan her yer okuldur.' dedim. Bunu anlamak için küçük olduğunu düşünüyordum ama anlayabildiği kadarıyla yetinecektim.  Ancak anlayabileceğiyle yetinecek olan benmişim zira yukarıdaki anlattığım hadise bu gün oldu.

Çocuk eğitimi üzerine okur ve düşünürken hep kendimi eğittiğimi kabul ederdim. Kendimi eğitmeye devam...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder